“We hebben vertrouwen in het huidige management, en de stappen van de bestuurders om de gezondheid van de onderneming verder te versterken”, zegt Frederik van Beuningen, fondsbeheerder van Darlin en mede-oprichter van Teslin. Van Beuningen is er positief over dat ICT Automatisering de Duitse activiteiten heeft afgestoten; een proces dat Teslin als actieve grootaandeelhouder mede heeft geëntameerd. “Verkoper DPA kocht vorig jaar een 20%-belang in ICT met het idee om te fuseren. De fusieplannen zijn door actieve betrokkenheid van de grootaandeelhouders van ICT niet tot stand gekomen. ICT Automatisering is nu een mooi voorbeeld van het soort bedrijf waar we graag in investeren: een onderneming die met een goed management gezonde groei weet te creëren, zonder schuldenlast en bovenal met een aantrekkelijk dividendbeleid.”